F.A.Q. – veelgestelde vragen

Uw vraag is hoogstwaarschijnlijk al vaker gesteld. Hieronder vind u een opsomming van diverse vragen die wij vaker gesteld krijgen. Dankzij deze pagina, hopen wij u zo snel mogelijk aan het antwoord te hebben geholpen. Is het antwoord op uw vraag niet op deze pagina te vinden? Stel uw vraag gerust via onze contact-pagina.

Alles Algemene vragen Bestelling Product Verzending

algemene-vragen

Passen onderdelen voor een ander model op mijn auto?

Onze producten zijn gebaseerd op 3D-scans van de betreffende modellen. Daarom zijn ze meestal gewijd aan een specifiek model. Zelfs vergelijkbare voertuigmodellen zullen verschillen vertonen als het om details gaat. Deze kleine verschillen betekenen dat producten die aan het ene model zijn gewijd, niet op een ander model passen.

!! Let op: onjuiste montage zorgt voor onveilig gebruik van de openbare weg. Wij zijn niet verantwoordelijk voor ondeugdelijke montage door uzelf of andere bedrijven. Voor vakkundige, professionele montage kunt u bij gebruik maken van onze montageservice.

Ik heb een product bij een ander bedrijf besteld, maar krijg deze niet geleverd.

Helaas neemt nog niet elk bedrijf Maxton Design producten af bij een importeur als wij. Dit betekend dat een product welke bij ons op voorraad ligt, niet altijd ingekocht wordt door het bedrijf waarbij u de bestelling heeft geplaatst. De levertijd kan hierdoor oplopen tot ca. 6 weken (of meer).

Wij kunnen niet instaan of informatie verschaffen over levering wanneer uw bestelling bij collega’s binnen Nederland & België geplaatst zijn welke NIET door ons geleverd worden.
Wilt u zeker zijn de snelst mogelijk levering, adviseren wij om direct bij ons of bij een doos ons aangesloten bedrijven uw onderdelen te bestellen.

 

Let op: enkel wij zijn MAXTON DESIGN NL. Vele bedrijven doen zich voor als ‘importeur’, ‘dealer’ of ‘distributeur’, maar zijn dit hoogstwaarschijnlijk niet. 
U bent vrij om na te vragen welke bedrijven door ons erkend worden als vertrouwde adres. 

Is ‘MaxtonDesign.nl’ enkel een webshop?

Nee, zeker niet. Wij zijn meer dan een webshop en hebben ook een fysieke locatie als Autobedrijf Mebu zijnde. Op onze locatie in Nootdorp hebben wij een showroom met occasions, met ruime werkplaats, een eigen vermogenstestbank en hebben wij de mogelijkheid om uw auto te wassen in een eigen wasbox. U kunt bij ons terecht voor vele werkzaamheden die te maken hebben met auto’s, zoals onderhoud, reparatie, APK en veel meer.

Wie is ‘Maxton Design NL’?

Maxton Design NL is een onderdeel van Autobedrijf Mebu BV. ‘Maxton Design NL’ is gegroeid uit een jarenlange een samenwerking tussen Autobedrijf Mebu & Maxton Design HQ (voorheen Eurotuningshop).

Als Autobedrijf Mebu BV verkopen en/of monteren wij jaarlijks duizenden producten van Maxton Design. Dit hebben wij in juni 2022 mogen bezegelen met de rechten tot gebruik van MaxtonDesign.nl vanuit Maxton Design HQ.

bestelling

Ik heb een product bij een ander bedrijf besteld, maar krijg deze niet geleverd.

Helaas neemt nog niet elk bedrijf Maxton Design producten af bij een importeur als wij. Dit betekend dat een product welke bij ons op voorraad ligt, niet altijd ingekocht wordt door het bedrijf waarbij u de bestelling heeft geplaatst. De levertijd kan hierdoor oplopen tot ca. 6 weken (of meer).

Wij kunnen niet instaan of informatie verschaffen over levering wanneer uw bestelling bij collega’s binnen Nederland & België geplaatst zijn welke NIET door ons geleverd worden.
Wilt u zeker zijn de snelst mogelijk levering, adviseren wij om direct bij ons of bij een doos ons aangesloten bedrijven uw onderdelen te bestellen.

 

Let op: enkel wij zijn MAXTON DESIGN NL. Vele bedrijven doen zich voor als ‘importeur’, ‘dealer’ of ‘distributeur’, maar zijn dit hoogstwaarschijnlijk niet. 
U bent vrij om na te vragen welke bedrijven door ons erkend worden als vertrouwde adres. 

Mijn bestelling is gedeeltelijk voorradig, worden de voorradige delen direct geleverd?

Ons bestelsysteem calculeert verzendkosten op basis van het grootste product binnen uw bestelling. Om deze reden zal uw bestelling dus niet in losse delen geleverd worden.

Wilt u producten welke in voorraad zijn direct geleverd krijgen?
Dan adviseren wij om een losse bestelling te maken voor de voorradige delen. Deze bestelling zal direct verwerkt worden.

Het enige nadeel is dan uiteraard dat u 2x verzendkosten betaald omdat wij dan ook 2 pakketten zullen versturen.

Waarom zijn de verzendkosten van een product of bestelling zo hoog?

Het product dat u wilt aanschaffen zal waarschijnlijk van een groter formaat zijn.

Verzending van ‘oversized‘ pakketten is niet gewenst bij de Nederlandse transporteurs. Een pakket groter als 120 cm hoog wordt door de meeste koeriers als PostNL, DHL e.d. al niet geaccepteerd.

Dankzij onze overeenkomst met DPD hebben wij de mogelijkheid om pakketten met een riemomslag van 300 cm (en soms zelfs net iets meer) te versturen, echter wel tegen hogere kosten voor speciale afhandeling van deze pakketten. Het formaattoeslag van € 40,- excl. BTW (€ 48,40 incl. BTW) wordt doorbelast naast de reguliere pakketkosten en NSP-toeslag (niet-standaard-pakket toeslag). Hierdoor liggen de kosten voor het verwerken van het pakket dus al makkelijk boven de € 50,- excl. BTW (€ 60,50 incl. BTW) voor pakketten binnen Nederland.

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling ook komen bezorgen indien het formaat te groot is en ook door DPD niet geaccepteerd is. Wij zullen u hier zodra de afmetingen van uw pakket bekend zijn over informeren. Helaas is het niet altijd mogelijk om het pakketformaat op voorhand te kunnen bepalen. Levering van te grote pakketten kunnen hierdoor vertraging oplopen.

 

Kan ik het bestelde product retourneren?

Op het moment dat wij een artikel speciaal voor u bestellen (wanneer de voorraadstatus ‘beschikbaar via nabestelling’ is) kunnen wij het product niet altijd terugnemen. Afhankelijk van het product kan het zijn dat wij 10 of 20% van de productprijs in rekening brengen voor het retourneren van het speciaal bestelde product. Ook dient u zelf te zorgen voor het retourneren van het product. Meer informatie over retourneren van producten is te vinden op onze retourpagina.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Dankzij ons geautomatiseerde website ontvangt u direct na het afronden van de betaling een e-mail als bestelbevestiging. Daarnaast bevestigen wij u binnen 2 werkdagen nogmaals de eventuele indicatieve levertijd door middel van een notitie bij de bestelling. Ook dit wordt per mail naar u bevestigd.

!! Let op: het is mogelijk dat onze geautomatiseerde e-mails in uw SPAM-map / Ongewenste e-mails terecht komt. Bij diverse e-mailproviders worden deze e-mails na X dagen verwijderd. Voeg ons domein toe aan veilige afzenders om dit in de toekomst te voorkomen.

product

Waarom is de levertijd zo lang?

De Maxton Design-producten worden slechts op één plaats ter wereld geproduceerd, namelijk in Wojnicz, Polen. Onze producten worden vanaf het begin met de hand gemaakt, handmatig afgewerkt, verpakt en wereldwijd verzonden. Wij streven er altijd naar om voor de kleinste details te zorgen en de hoogste kwaliteit van onze producten te garanderen.

De Maxton Design fabriek heeft geen magazijn waar de 10.000-den verschillende producten opgeslagen worden. De producten worden pas gemaakt nadat ze zijn besteld. Het productieproces duurt tussen 35 tot 72 dagen, de exacte levertijd is product afhankelijk.

Voor producten welke wel bij ons (Maxton Design NL) in Nederland voorradig zijn, zijn uiteraard wel direct leverbaar.

Past dit product op mijn auto?

In principe zijn de meeste producten auto-specifiek en staat er bij vermeld voor welke auto (of auto’s indien dit het geval is) dit product toepasbaar is. Voor ons is het veelal ook niet te bepalen of het product wel/niet op een ander autotype/model past.

Ik vind het product dat ik zoek niet in de webshop, kunnen jullie mij helpen?

In vele gevallen wel. Wij willen geen bulk-import-webshop zijn en de juiste service verzorgen, daarom zijn niet direct 100.000 producten online te vinden. Dit betekend echter niet dat wij in ons grote netwerk met A-merken iets niet kunnen leveren. Neem contact met ons op, wij doen ons best om het gezochte product u zo scherp mogelijk aan te bieden.

Wat is de levertijd van een Maxton Design product?

Door de extreme aanhoudende groei welke Maxton Design doormaakt, is de fabriek enkel in staat om te produceren op basis van bestellingen. Dit betekend dat er geen voorraden beschikbaar zijn vanuit Maxton Design HQ.

De voorraad op onze website(s): www.autosportmebu.nl en www.MaxtonDesign.nl zijn 100% live.
Staat het product in de geselecteerde afwerking op voorraad gemarkeerd al ‘Op voorraad‘ dan zou het product ook echt op voorraad moeten zijn. Dient het product nabesteld te worden, dan is de onderstaande levertijd van toepassing. Het kan echter zijn dat dit product reeds in bestelling staat voor productie (en levertijd dus korter is) omdat dit product door ons of Maxton Design HQ als veel verkocht is gemarkeerd. Door een bestelling te plaatsen, reserveert u altijd het eerst volgende beschikbare product.

Ondanks dat zowel wij als Maxton Design HQ hard haar best doet om de levertijden zo kort mogelijk te houden, kan dit mogelijk toch een flink aantal werken oplopen.
Hieronder een overzicht van de indicatie levertijden per productgroep gebaseerd op 5 werkdagen per weer excl. verplichte vrije dagen (in Polen).

Indicatieve levertijden per productgroep:

Street Plus – Glanzend zwart (ABS Plastic) 2 – 6 weken
Street Plus – Generfd zwart (ABS Plastic)* 6 – 12 weken
Street Plus – Carbon-look (ABS Plastic)* 6 – 12 weken
Street Pro – Zwart (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Street Pro – Zwart/Rood (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Street Pro ‘Racing’ – Zwart (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Fiberglass – Onafgewerkt 4 – 8 weken

 

*Vanaf 1 juni 2023 worden de Street Plus afwerkingen ‘Generfd zwart’ en ‘Carbon-look’ beperkt geproduceerd. Retourneren van deze afwerkingen is niet mogelijk i.v.m. speciale productie.

verzending

Waarom zijn de verzendkosten van een product of bestelling zo hoog?

Het product dat u wilt aanschaffen zal waarschijnlijk van een groter formaat zijn.

Verzending van ‘oversized‘ pakketten is niet gewenst bij de Nederlandse transporteurs. Een pakket groter als 120 cm hoog wordt door de meeste koeriers als PostNL, DHL e.d. al niet geaccepteerd.

Dankzij onze overeenkomst met DPD hebben wij de mogelijkheid om pakketten met een riemomslag van 300 cm (en soms zelfs net iets meer) te versturen, echter wel tegen hogere kosten voor speciale afhandeling van deze pakketten. Het formaattoeslag van € 40,- excl. BTW (€ 48,40 incl. BTW) wordt doorbelast naast de reguliere pakketkosten en NSP-toeslag (niet-standaard-pakket toeslag). Hierdoor liggen de kosten voor het verwerken van het pakket dus al makkelijk boven de € 50,- excl. BTW (€ 60,50 incl. BTW) voor pakketten binnen Nederland.

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling ook komen bezorgen indien het formaat te groot is en ook door DPD niet geaccepteerd is. Wij zullen u hier zodra de afmetingen van uw pakket bekend zijn over informeren. Helaas is het niet altijd mogelijk om het pakketformaat op voorhand te kunnen bepalen. Levering van te grote pakketten kunnen hierdoor vertraging oplopen.

 

© 2015 - 2024 Maxton Design NL |Baked by Webbakery